Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over je bezoek aan ons theater? Kijk hier of jouw vraag erbij staat! Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze Theaterkassa via kaartverkoop@lievekamp.nl.

 

VOORVERKOOP 2024-2025

Met ingang van dit jaar werken we met een vernieuwde voorverkoop. De lotingsprocedure die we de afgelopen jaren gebruikten, komt vanwege een nieuw ticketsysteem te vervallen. Op onze speciale voorverkoop-pagina's vind je alles over de vernieuwde voorverkoop en alle informatie die je nodig hebt om je tickets te bestellen. 

 

 

 

 

 

Toegankelijkheid
Is De Lievekamp toegankelijk voor rolstoelen?

Zeker weten! Zowel onze Grote Zaal als de Rabo Zaal beschikken over een beperkt aantal rolstoelplaatsen. Indien je gebruik maakt van een rolstoel, ben je verplicht deze plek te gebruiken in verband met de brandveiligheid. Je kunt jouw rolstoelplaats reserveren aan de balie van onze Theaterkassa of telefonisch via (0412) 667676. Het is helaas niet mogelijk een rolstoelplaats online te reserveren.

Is er hoorversterking aanwezig?

De Grote Zaal van theater De Lievekamp is voorzien van een meeluistersysteem dat gebruikmaakt van een FM-zender. Je kunt bij de kassa een ontvanger met lus (als je een gehoorapparaat draagt) of een ontvanger met oortjes (als je geen gehoorapparaat gebruikt) afhalen. Het gebruik van de ontvanger is gratis. De ontvanger kun je na de voorstelling bij een medewerker van De Lievekamp afgeven.

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met de Theaterkassa via kaartverkoop@lievekamp.nl of via (0412) 667676.

Waar kan ik parkeren?

Aan de voorzijde – de parallelweg aan de Raadhuislaan, vóór de Bibliotheek, De Lievekamp en Muzelinck – zijn twee invalidenparkeerplaatsen. Aan de achterzijde van ons theater is één invalidenparkeerplaats.

Heb je een gehandicaptenparkeerkaart (GPK)? Dan mag je gratis parkeren in de gemeente Oss. Er zijn een aantal uitzonderingen, deze vind je hier.

Bekijk alle informatie over de parkeermogelijkheden bij ons theater hier

Waar vind ik de ingang van de Marag Zaal?

De ingang van onze Marag Zaal bevindt zich aan de achterzijde van ons theater, tussen ons gebouw en dat van de bibliotheek. Als je door het gekleurde hek loopt, kom je op het Maragpleintje en zie je de ingang van onze Marag Zaal. 

Kaarten bestellen | Algemeen
Wat is het verschil tussen de eerste, tweede en derde rang?

We hanteren in onze Grote Zaal drie rangen. Iedere rang heeft een eigen toegangsprijs, afhankelijk van de afstand tot het podium. Bij sommige voorstellingen is het aantal rangen beperkt. 

Ik heb op mijn kaartje een rij- en stoelnummer staan. Waar kan ik zien waar mijn zitplaats in de zaal is, ten opzichte van het podium?

Iedere zaal heeft een andere (rang-)indeling. Klik hier om naar de pagina te gaan waar je de zaalplattegronden van onze zalen kunt bekijken. Zo kun je zien waar jouw plek in de zaal is. 

Moet je een abonnement hebben of lid zijn bij De Lievekamp om kaarten te kunnen bestellen?

Nee, wij werken niet met abonnementen of lidmaatschappen. Je kunt dus gewoon een kaartje kopen voor een voorstelling naar keuze!

Jongerenkorting, wanneer is deze geldig en hoe bestel ik mijn kaarten met korting?

Met je schoolpas, studentenkaart, MBO-card, CJP-pas of cultuurkaart krijg je 50% korting op onze theatertickets! De jongerenkorting geldt ieder theaterseizoen vanaf 1 september. Koop je ticket met korting online, toon bij binnenkomst je pas en geniet van de voorstelling. Bekijk hier het gehele theaterprogramma!

Spelregels

  • De korting is niet te gebruiken in combinatie met andere acties en is geldig voor één persoon.
  • Voor sommige voorstellingen is een beperkt aantal tickets beschikbaar met jongerenkorting. Op = op!
  • De korting geldt voor alle voorstellingen met uitzondering van horecaconcepten (Jazz Compleet, Klassiek Compleet, Het Moordmysterie) en gastproducties.
  • Per toegangskaart wordt € 1,25 ticketfee berekend.
Kan ik op de dag zelf nog een kaartje voor een voorstelling kopen?

Dat kan! Bij veel voorstellingen is er nog wel een plekje vrij. Zelfs voor uitverkochte voorstellingen komen er soms op de dag zelf nog kaarten terug, dus houd onze website en social media in de gaten. Daar kondigen we de kaarten aan die op het laatste moment nog beschikbaar zijn.

Kan ik ook kaarten bestellen voor jullie voorstellingen bij andere aanbieders?

Ja dat kan, maar pas op voor websites die tickets voor een hoger bedrag aanbieden! Het kan hierbij ook gaan om ongeldige of dubbel verkochte tickets, waarmee je dus alsnog geen toegang kunt krijgen tot de voorstelling. Op www.weetwaarjekoopt.nl kun je altijd nakijken of een website op de zogeheten zwarte lijst staat. Hier staan ook officiële verkooppunten vermeld, waar je veilig kaarten kunt bestellen voor het juiste bedrag. 

Is een voorstelling uitverkocht en wil je deze toch heel graag bezoeken? Via onze website kun je je aanmelden voor de wachtlijst. Ga hiervoor naar de pagina van de desbetreffende voorstelling. Lukt dit niet? Neem dan contact op met onze Theaterkassa via (0412) 667676 of stuur een mail naar kaartverkoop@lievekamp.nl

Kan ik mijn kaarten bestellen via Facebook of Instagram?

Nee, via Facebook en Instagram kun je geen kaarten bestellen. Via onze website kun je gemakkelijk je plaatsen kiezen, kaarten reserveren en afrekenen!

Verkopen jullie ook cadeaukaarten?

Jazeker, De Lievekamp Cadeaukaart is verkrijgbaar bij onze Theaterkassa, maar je kunt hem ook online bestellen! Lees meer over onze cadeaukaart op deze pagina.

Zijn alle voorstellingen al uitverkocht in de voorverkoop?

Nee hoor! Voor sommige drukbezochte voorstellingen moet je er inderdaad vroeg bij zijn om kaarten te bemachtigen, maar er zijn nog genoeg voorstellingen waarbij er nog mooie plaatsen beschikbaar zijn. Voor het overgrote deel van onze voorstellingen worden het hele jaar door nog kaarten verkocht.

Kan ik mijn kaarten retourneren?

Gedurende het seizoen kunnen toegangskaarten uiterlijk drie dagen voor de voorstelling worden geruild voor een andere voorstelling in hetzelfde seizoen óf worden ingewisseld voor een digitaal tegoed. Het digitale tegoed vind je terug in je persoonlijke account. Voor deze ruilservice brengen wij € 2,50 administratiekosten per toegangskaart in rekening. E-tickets kunnen per e-mail worden geretourneerd. Het telefonisch annuleren van hard-copy toegangskaarten die al in je bezit zijn, is niet mogelijk. Heb je een TheaterBundel? Dan is retourneren mogelijk tot 13.00 uur op de dag van de voorstelling.

Heb je vragen? Neem dan contact op met onze Theaterkassa via (0412) 667676 of kaartverkoop@lievekamp.nl.

Theaterkassa gesloten?
Wanneer de Theaterkassa gesloten is, kun je jouw toegangskaarten in onze brievenbus achterlaten. Binnen enkele dagen ontvang je jouw digitaal tegoed, na aftrek van de administratiekosten, in je persoonlijke account.

Heb je geen persoonlijk account?
Jouw digitaal tegoed is gekoppeld aan je klantnummer en ook aan de Theaterkassa te verzilveren.

Nationale Theaterkassa
Tickets die via de Nationale Theaterkassa of eventueel andere verkoopkanalen zijn gekocht, kunnen wij niet retour nemen. Neem voor meer informatie over het annuleren van deze tickets contact op met de betreffende organisatie. We raden je dan te allen tijde aan om je toegangskaarten via onze Theaterkassa of website te bestellen en niet via derden.

Kaarten bestellen | Online bestellen
Heb ik een account nodig om kaarten te bestellen?

Ja, je hebt een account nodig om een bestelling te plaatsen. Op dit moment is het nog niet mogelijk om alleen met je e-mailadres te bestellen.

Ik wil graag online 2 plaatsen reserveren via de plattegrond, maar de website geeft een foutmelding dat er 1 enkele plaats vrij blijft. Hoe kan ik mijn kaarten toch bestellen?

Via ons ticketsysteem is het niet mogelijk om bij een online bestelling 1 enkele plaats open te laten. Mocht je in dit geval toch deze plekken willen reserveren, neem dan even contact op met onze Theaterkassa via (0412) 667676. Onze medewerkers helpen je dan graag verder!

Ik kan geen stoelen kiezen, hoe bestel ik dan mijn kaarten?

Sommige voorstellingen zijn ongeplaceerd of bijvoorbeeld een staconcert. Bij deze voorstellingen mag je zelf kiezen waar je gaat zitten of staan bij binnenkomst in de zaal. Bij je online bestelling kun je bij deze voorstellingen daarom alleen het aantal stoelen/kaarten van jouw keuze opgeven.

Wat is bestellen via 'best beschikbare plaatsen'?

Bij het online bestellen van toegangskaarten zijn er twee mogelijkheden. Je kunt je plaatsen kiezen via onze zaalplattegrond, zo kies je de exacte stoelen van jouw voorkeur. Je kunt ook ons systeem plaatsen voor je laten kiezen via de optie best beschikbare plaatsen. Je kunt dan de rang van jouw voorkeur aangeven en ons systeem kiest dan automatisch de best beschikbare plaatsen op basis van het beste zicht op het podium.

Ik zit al in het scherm waar ik mijn betaalmethode kies, maar ik ben een voorstelling vergeten. Kan ik nog terug om deze voorstelling toe te voegen?

Dat is geen probleem. Kies voor 'verder winkelen' om nog een voorstelling aan je winkelmandje toe te voegen. Let op: de inhoud van jouw winkelmandje wordt 20 minuten voor je vastgehouden. Zorg er dus voor dat je jouw bestelling en betaling op tijd afrondt!

Ik heb een kortingscode. Hoe vul ik die in?

Je vult je kortingscode pas in bij stap 3 in het bestelproces. In deze stap vind je onder de invulbalkjes van je gegevens de plek waar je een kortingscode kunt invullen. Zie je die optie niet? Dan is er voor deze voorstelling geen kortingscode beschikbaar. Neem bij twijfel contact op met onze Theaterkassa.

Voorafgaand aan je bezoek
Moet ik mijn e-ticket uitprinten of kan ik deze op mijn telefoon laten zien?

Het is niet noodzakelijk om je e-ticket te printen, je mag deze ook gewoon via je telefoon laten zien!

Hoe weet ik of er wijzigingen zijn voor mijn voorstelling?

Het kan voorkomen dat er wijzigingen worden doorgevoerd in ons theaterprogramma. Bijvoorbeeld de aanvang, zaal, datum of annulering van een voorstelling. We vermelden deze belangrijke wijzigingen altijd op onze website, maar we informeren ook alle kaarthouders persoonlijk. Het is daarom fijn als er een e-mailadres of telefoonnummer bij ons bekend is.

Ik ben mijn kaarten kwijtgeraakt! Wat moet ik nu doen?

Oh jee! Gelukkig is dat geen probleem. Neem contact op met onze Theaterkassa via (0412) 667676 en een van onze medewerkers helpt je verder. Je kunt ook altijd een e-mail sturen naar kaartverkoop@lievekamp.nl.

Mag ik mijn eigen consumpties meenemen?

Het is niet de bedoeling om eigen consumpties en etenswaren mee te nemen naar ons theater. Het is mogelijk om voorafgaand aan de voorstelling drankjes te bestellen en deze mee de zaal in te nemen. Onze horecamedewerkers staan altijd voor je klaar!

Tijdens je theaterbezoek
Kan ik mijn jas, tas en/of paraplu bij jullie ophangen?

Zeker! Bij elke voorstelling kun je gratis gebruik maken van onze garderobe. Zelfs een bosje bloemen zetten onze medewerkers graag voor je in het water!

Zijn er stoelverhogers aanwezig?

Jazeker, bij de garderobe kun je vóór aanvang van voorstellingen gratis stoelophogers lenen voor de allerkleinste theaterbezoekers.

De voorstelling die ik ga bezoeken, heeft een gratis inleiding. Wat gebeurt er tijdens zo'n inleiding?

Bij diverse voorstellingen organiseren we inleidingen. Als bezoeker van ons theater krijg je dan extra (rand)informatie over de productie van die avond. Deze inleidingen zijn altijd gratis en duren ongeveer 30 minuten. Ze worden verzorgd door betrokken theatermakers. Van acteurs tot dansers en van regisseurs tot educatief medewerkers: vol passie vertellen zij over de achtergrond van de voorstelling. Leer alles over het maakproces, de cast en de werkwijze van de regisseur of choreograaf! Heb je na de inleiding nog vragen? Die mag je altijd stellen, zodat je goed geïnformeerd aan jouw avondje uit begint!

Mag ik na aanvang van de voorstelling de zaal nog in?

Mocht je te laat arriveren, dan wordt een geschikt moment afgewacht om de zaal te betreden, zodat het de cast en het publiek zo min mogelijk stoort. Wanneer de voorstelling geen pauze heeft, zou dat kunnen betekenen dat je de zaal niet meer in kunt. Sommige gezelschappen staat het niet toe dat er na aanvang van de voorstelling nog bezoekers de zaal in komen, wat wij als theater dienen te respecteren. 

Is het toegestaan om beeld- en/of geluidsopnamen te maken tijdens voorstellingen?

Liever niet! Officieel is het namelijk bij ons niet toegestaan foto's/video's te maken in de zaal. Steeds vaker worden er echter tijdens de voorstelling wél foto's en video's gemaakt met mobiele telefoons. Wij vinden het vervelend als andere gasten het als zeer storend ervaren dat zij tegen oplichtende schermpjes aan kijken.

Het kan natuurlijk wel zijn dat een artiest het juist aanmoedigt of vraagt. Dan mag het natuurlijk wel! Zorg er hierbij wel voor dat je je medebezoekers niet tot last bent met een oplichtend scherm of flitslampje. Foto's of video's maken tijdens het eindapplaus is overigens wel toegestaan!

Ik heb mijn drankje nog niet op, maar de pauze is al voorbij. Mag ik mijn drankje mee de zaal in nemen?

Bij sommige voorstellingen bieden wij de mogelijkheid om drankjes mee de zaal in te nemen. Dan staan onze horeca-medewerkers voor je klaar bij de zaaldeuren, zodat je jouw drankje over kunt gieten in een speciale Happy Cup. Het meenemen van glaswerk in de zaal is nooit toegestaan.

Kan ik contant betalen aan de kassa of aan de bar?

In ons theater zijn we met ingang van seizoen 2020-2021 overgestapt op een cashvrij systeem. Dit houdt in dat je jouw toegangskaarten bij onze Theaterkassa en de drankjes in het Theatercafé of bij een andere bar beperkt met contant geld kunt betalen. Het is overal in ons theater mogelijk om (contactloos) te betalen met je pinpas of telefoon.

Mijn account
Wat is een digitaal tegoed?

Gedurende het seizoen kunnen toegangskaarten uiterlijk drie dagen voor de voorstelling worden geruild voor een andere voorstelling óf worden ingewisseld voor een digitaal tegoed. Het digitale tegoed vind je terug in je persoonlijke account en kun je verzilveren bij een volgende bestelling.

Heb je geen persoonlijk account?
Jouw digitaal tegoed is gekoppeld aan je klantnummer en is ook via de Theaterkassa te verzilveren.

Hoe geef ik een wijziging in mijn persoonlijke gegevens door?

Er zijn twee mogelijkheden om je persoonlijke gegevens te wijzigen:

  1. Via jouw persoonlijke Lievekamp-account
    Log in op onze website. Onder het kopje 'Mijn gegevens' kun je zelf de wijziging doorvoeren. 
  2. Via onze Theaterkassa
    Neem contact op met onze Theaterkassa via (0412) 667676 en onze medewerkers helpen je graag verder. Je mag ook altijd een mailtje sturen naar info@lievekamp.nl

 

 


 

Stel je vraag!

Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier. 

Vink onderstaand vakje aan